راهنمای سیستم گلستان

درخواست دفاع

راهنمای درخواست دفاع از رسال/پایان نامه
۰۱ تیر ۱۴۰۲ | ۱۲:۵۷ کد : ۱۵۱۰ راهنماهای سیستم گلستان
تعداد بازدید:۱۳۸۹
دانشجویان گرامی به منظور ثبت درخواست دفاعیه بایستی حداقل ۲ هفته قبل از تاریخ دفاع پیشنهادی و در بازه مشخص شده در تقویم آموزشی دانشگاه به سامانه جامع آموزش به آدرس golestan.velayat.ac.ir مراجعه کنند.
درخواست دفاع

راهنمای استفاده از سیستم آموزشی گلستان
درخواست اخذ مجوز دفاع (بصورت الکترونیکی) از پایان نامه کارشناسی ارشد / رساله دکتری تخصصی

 

توجه مھم:

  1. اساتید محترم راهنما توجه نمایند که برنامه ریزی برای درخواست صدور مجوز دفاع دانشجو بایستی به گونه ای باشد که تایید نهایی دفاع در سیستم آموزشی گلستان توسط رئیس دانشکده حداقل دو هفته (10 روز کاری) قبل از تاریخ پیش بینی شده برای دفاع باشد تا فرصت کافی برای بررسی درخواست دانشجو توسط کارشناس مدیریت تحصیلات تکمیلی فراهم گردد. نظارت بر حسن اجرای این مسئله برعهده رؤسای محترم دانشکده ها می باشد.
  2. پرونده آموزشی دانشجو بایستی برای صدور و تایید درخواست مجوز دفاع تکمیل شده باشد.در غیر این صورت تایید مجوز دفاع توسط مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه امکان پذیر نخواهد بود.

دانشجو می تواند جهت اطلاع از تکمیل بودن پرونده آموزشی خود، به واحد تحصیلات تکمیلی اداره آموزش اقدام نماید.

  • مرحله ثبت درخواست دفاع توسط دانشجو
  1. دانشجو برای ثبت درخواست مجوز دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد خود باید برابر مقررات و مطابق آئین نامه دوره های کارشناسی ارشد و با توجه به اینکه قبلاً یک نسخه از پایان نامه کارشناسی ارشد خود را برای دفاع به تایید استاد راهنمای خودرسانده است، با رعایت حداقل زمان پیش بینی شده برای دفاع با هماهنگی استاد راهنما با مراجعه به آدرس اینترنتی: https://golestan.velayat.ac.ir وارد سیستم آموزشی گلستان شده و درخواست خود را ثبت سیستم نماید.
  2. توجه:
  3. پس از ورود به سیستم گلستان از طریق منوی کاربر نسبت به انتخاب گزینه "پیشخوان خدمت" مطابق شکل زیر اقدام و پس از مشاهده شماره دانشجویی روی دکمه جستجو کلیک نماید.
  4. روی گزینه "درخواست دفاع" کلیک کرده و سپس مطابق شکل زیر روی "درخواست جدید" کلیک نمایید.
  5. در این مرحله موضوعات پیشنهادی شما نمایش داده میشود. در صورت عدم جستجوی خودکار، با تایپ قسمتی از عنوان پایان نامه در کادر متنی مقابل شماره فعالیت و کلیک بر روی دکمه   ؟   شماره فعالیت و موضوع را انتخاب و سپس روی دکمه جستجو کلیک نمایید.
  6. پس از نمایش موضوع پایان نامھ مطابق شکل زیر نسبت بھ درج تاریخ پیشنھادی دفاع، ساعت دفاع و مکان برگزاری جلسه دفاع با ھماھنگی استاد راھنمای خود اقدام و ھمچنین پس از ثبت چکیده فارسی و لاتین پایان نامھ روی گزینه ایجاد کلیک نمایید
  7. پس از ایجاد درخواست، با انتخاب گزینه "تایید" روی دکمه اعمال تغییرات کلیک نمایید

  راهنمای دانشجو

   فیلم راهنمای درخواست دفاع توسط دانشجو  (منبع: دانشگاه تهران)

 

  • مرحله تایید دفاع توسط استاد راهنما
  1. پس از تایید درخواست دفاع توسط دانشجو استاد راھنمای مربوطه نیز بایستی با ورود به سیستم آموزشی گلستان و انتخاب گزینه "پیشخوان خدمت" نسبت به تایید درخواست دانشجو و اعلام اسامی داوران پیشنھادی در قسمت توضیحات اقدام نماید.
    درصورتی که پایان نامه از نظر استاد راھنما قابل دفاع نباشد، استاد راھنما می تواند دلایل مربوطه را در قسمت توضیحات درج نموده و وضعیت "عدم تایید" را انتخاب و گزینه اعمال تغییرات را کلیک نماید.

    راهنمای ویژه استاد راهنما و کارشناس گروه

  • مرحله بررسی درخواست دفاع دانشجو توسط آموزش دانشکده
  1. پس از تایید درخواست توسط استاد راھنما مسئول تحصیلات تکمیلی دانشکده بایستی با ورود به سیستم آموزشی گلستان و انتخاب گزینھ "پیشخوان خدمت" نسبت به تایید درخواست دانشجو اقدام نماید.
    نکته-مسئول آموزش دانشکده بایستی قبل از تایید درخواست دانشجو نسبت به کنترل پرونده آموزشی دانشجو مانند گذراندن کل واحدھای دوره (براساس سرفصل مصوب)، معدل کل و قفل کلی نمرات درشورای دانشگاه یا شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه اقدام نماید.
    نکته-مسئول تحصیلات تکمیلی دانشکده بایستی از طریق پردازش 28770 سیستم آموزشی گلستان نسبت به تکمیل و اصلاح موارد موردنیاز برای دفاع از پایان نامه اقدام نماید.

  • مرحله تایید دفاع توسط مدیر گروه
    پس از تایید درخواست توسط آموزش دانشکده، مدیر گروه مربوطھ بایستی با ورود به سیستم آموزشی گلستان و انتخاب گزینھ "پیشخوان خدمت" نسبت به تایید درخواست اقدام نماید.
    درصورتی کھ انجام دفاع و زمان پیش بینی شده از نظر مدیر گروه امکان پذیرنباشد، وی می تواند دلایل مربوطھ را در قسمت توضیحات درج نموده و وضعیت "عدم تایید" را انتخاب و گزینھ اعمال تغییرات را کلیک نماید.
    نکته-مدیر گروه می بایستی قبل از تایید درخواست دفاع دانشجو نسبت بھ طرح درخواست استاد راھنما در شورای تحصیلات تکمیلی دانشکده اقدام نماید و پس از تایید داوران پیشنھادی توسط شورا نسبت به ارسال فرم ارسال پایان نامه به داور برای مطالعه و اظھارنظر (برای یکی از داوران تعیین شده اقدام نماید وپس از دریافت تایید بلامانع بودن دفاع از نظر داور نسبت به تایید درخواست دفاع دانشجو اقدام نماید.
    نکته-مدیر گروه شماره و تاریخ صورت جلسه شورای تحصیلات تکمیلی گروه مربوطه را در قسمت توضیحات درج نماید.

    راهنمای ویژه استاد راهنما و کارشناس گروه

  • مرحله تایید دفاع توسط رئیس دانشکده یا معاون تحصیلات تکمیلی
    رئیس دانشکده بایستی با ورود بھ سیستم آموزشی گلستان و انتخاب گزینھ "پیشخوان خدمت" نسبت بھ تایید درخواست دفاع دانشجو اقدام نماید.
    درصورتی کھ مراحل دفاع از پایان نامھ از نظر رئیس دانشکده مورد تایید نباشد، می تواند دلایل مربوطھ را برای رویت مدیر گروه در قسمت توضیحات درج نموده و وضعیت "عدم تایید" را انتخاب و گزینھ اعمال تغییرات را کلیک نماید.

 

  • مرحله تایید دفاع توسط امورمالی دانشگاه
    پس از تایید درخواست توسط ریاست دانشکده کارشناس مربوطھ درامورمالی دانشگاه بایستی با ورود بھ سیستم آموزشی گلستان نسبت بھ بررسی بدھی شھریھ دانشجو اقدام و در صورت عدم بدھی مالی، گزینھ "تایید" را انتخاب و روی دکمھ اعمال تغییرات کلیک نماید.

    درصورتی کھ دانشجو بدھی شھریھ داشتھ باشد، امورمالی می تواند بدھی مربوطھ را در قسمت توضی ت درج نموده و وضعیت "عدم تایید" را انتخاب و گزینھ اعمال تغییرات را برای رویت رئیس دانشکده کلیک نماید.

 

  1. مرحله تایید دفاع توسط مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه
    کارشناس مربوطھ در تحصیلات تکمیلی دانشگاه بایستی پس از کنترل سوابق آموزشی دانشجو نسبت به تایید بلامانع بودن دفاع اقدام نماید.
    پس از تایید تحصیلات تکمیلی فرم مربوطھ برای آموزش دانشکده ارسال می شود و نھایتاً آموزش دانشکده با استفاده از پردازش 28770 نسبت بھ صدور ابلاغ ھای دعوتنامھ ھای مربوط بھ اساتید راھنما و داور اقدام نماید.
  2. ضمناً پس از چاپ دعوتنامھ ھا اطلاعیھ تنظیم شده توسط دانشجو را نیز جھت درج در تابلوی اعلانات به مھر دانشکده ممھور می نماید.

 

دانشجو بایستی پس از تایید نھایی انجام دفاع توسط تحصیلات تکمیلی دانشگاه نسبت بھ تھیھ اطلاعیھ دفاع، ممھور کردن آن بھ مھر دانشکده مربوطه و نصب آن در تابلوی اعلانات دانشکده اقدام نماید.

 

مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه

 

درخواست تصویب پیشنهاده پژوهشی (پروپوزال - پارسا) از طریق پیشخوان خدمت سامانه آموزش گلستان

درخواست انتخاب اولیه استاد راهنمای فعالیت آموزشی - پژوهشی (پروژه - پایان نامه)           درخواست تصویب پیشنهاده پژوهشی (پروپوزال - پارسا) از طریق پیشخوان خدمت سامانه آموزش گلستان              

 

منابع: 

  1. دانشگاه تهران
  2. دانشگاه دامغان
  3. دانشگاه اراک

 

کلید واژه ها: سیستم گلستان راهنمای پردازش در سیستم گلستان آخرین مهلت دفاع درخواست دفاع سامانه ملی ثبت پایان‌نامه‌، رساله، و پیشنهاده‌ سامانه ثبت پیشنهاده ها، پایان نامه ها و رساله ها


نظر شما :